Občina Komenda je skupaj z občinama Mengeš in Trzin vstopila v skupni konzorcij, preko katerega se bodo vse tri občine skupaj prijavile na javni razpis. Vse tri občine so na skupnih usklajevalnih sestankih ugotovile, da imajo vzajemni interes za izvedbo operacije »Vzpostavitev javnega sistema izposoje e-koles v občinah Mengeš, Komenda in Trzin«, in sicer z namenom izboljšanja pogojev za trajnostne prometne načine v dnevnih migracijah prebivalstva znotraj in med občinami, kar vključuje vzpostavitev varnega, dostopnega in intermodalnega parkiranja koles, ki podpira prehod na kolesarjenje in zagotavlja udobno shranjevanje koles v bližini ciljev poti, posledičnega povečanja deleža poti, opravljenih na trajnosten način v strukturi prometnih načinov v občinah ter s tem prispevanja k znižanju emisij toplogrednih plinov in onesnaževanja zraka zaradi prometa ter izboljšanju kakovosti življenja prebivalstva.
Občine se soočajo z izrazitimi prometnimi obremenitvami zaradi dnevnih migracij med občinami ter v Ljubljano, ki je za večino občanov glavno zaposlitveno, izobraževalno in storitveno središče. Z naložbo želimo dolgoročno zmanjšati prometne zastoje na vpadnicah v Ljubljano, zmanjšati odvisnost od osebnih avtomobilov in posledično prispevati k nižjim emisijam toplogrednih plinov ter izboljšanju kakovosti zraka.
Vzpostavitev sistema e-koles je neposredno povezana z vizijo Celostne prometne strategije občine Komenda, Celostne prometne strategije občine Mengeš in Celostne prometne strategije občine Trzin, saj omogoča konkretno izvedbo ukrepa izposoje e-koles. Sistem bo povezal ključne točke v občinah, kjer so zgoščene družbene storitve ter izboljšal dostopnost do javnega potniškega prometa, tudi železniškega. Dolgoročni namen projekta je povečati delež kolesarjenja in uporabe javnega potniškega prometa do leta 2030, hkrati pa zagotoviti višjo kakovost bivanja v občini in povečati privlačnost okolja za bivanje in delo. Z vzpostavitvijo sistema izposoje se spodbuja trajnostna mobilnost, saj so e-kolesa okolju bistveno prijaznejša kot avtomobili. Poleg tega e-kolesa, kljub električnemu pogonu, zahtevajo telesno aktivnost, kar prispeva k izboljšanju zdravja in telesne kondicije uporabnikov.
Ker so vse tri občine močno funkcionalno vezane na Ljubljano in njeno širše urbano območje, prebivalci zaznavajo pomanjkanje možnosti za kombiniranje poti kolo–vlak ali kolo–avtobus. Prav tako občine trenutno niso neposredno vključene v obstoječe sisteme izposoje e-koles, ki se že razvijajo v nekaterih drugih delih regije, kar pomeni, da njihovi prebivalci nimajo enotnega, kompatibilnega sistema, ki bi omogočal uporabo e-koles tudi zunaj meja občine. Kljub razmeroma kratkim razdaljam med naselji in do Ljubljane se zato večina dnevnih poti še vedno opravi z avtomobilom. Potencial za uporabo e-koles je velik, zlasti zaradi ravninskega terena in obstoječih kolesarskih povezav, vendar manjkajo infrastrukturni pogoji, predvsem dostopna mreža javnih e-koles.
Cilj občine Komenda je izboljšati dostopnost do javnega potniškega prometa in s tem omogočiti občanom mobilnost med občinami z enakim sistemom izposoje koles. Zaradi zelo ostrih pogojev za prijavo na razpis se v tej fazi načrtuje 5 postaj za električna kolesa s predvidenim številom 20 koles. Celoten sistem bo deloval vse leto in bo, kot že rečeno, omogočal prehajanje iz ene v drugo občino z istim sistemom. Želimo si, da se bodo uporabniki JPP lahko lažje in hitreje s pomočjo e-koles zapeljali do vozlišč in postajališč JPP v sosednjih občinah.